Route beschrijving auto/motor
Direct bij het naderen van Amsterdam via de autosnelweg A1 (Amersfoort/ Amsterdam), A2 (Utrecht/Amsterdam) of A4 (Den Haag/ Amsterdam) is op de ringweg de RAI aangegeven op de ANWB-borden. RAI Amsterdam ligt direct aan de ringweg (afslag 9). Vanaf de afslag is de route naar de parkeergarages (P RAI 1 - 6) aangegeven.

 

Adres voor navigatiesysteem
Europaplein 12, 1078 GZ Amsterdam, Nederland

GPS coördinaten voor navigatiesystemen zoals TomTom en Garmin: Lengtegraad (E): 4.891818165779114 Breedtegraad (N): 52.339029797418114

 

Wat is de maximale doorrijdhoogte van de RAI parkeergarages? 
​De maximale doorrijdhoogte in de RAI parkeergarages is 1,90 meter. Voor de P4 geldt 2,70 meter.

 

Beschikt de RAI over parkeerplekken voor mindervaliden?
​Jazeker. Mensen die in het bezit zijn van een officiële Europese Gehandicaptenparkeerkaart (GPK) kunnen parkeren op speciale parkeerplekken. Deze plekken bevinden zich dicht bij de uitgang naar het complex. Mindervaliden betalen het reguliere RAI parkeertarief.

 

Is het ook mogelijk om een mindervalide parkeerplek te boeken? 
Nee, het is niet mogelijk om een mindervalide parkeerplek te boeken. De RAI beschikt over een aantal mindervaliden parkeerplekken, mochten deze al bezet zijn dan zal een parkeerwachter u helpen om een geschikte parkeerplek te vinden.

 

Reserveer ik een parkeerplek per dag of per 24 uur?
U reserveert per dag. Bij het reserveren kiest u dag dat u arriveert bij de RAI. Tot middernacht kunt u uitrijden.

 

Is het ook mogelijk om een parkeerplek per uur te reserveren? 
Nee, het is niet mogelijk om een parkeerplek per uur te reserveren. RAI Amsterdam hanteert alleen een 24 uurs tarief.

 

Kan ik telefonisch een parkeerplek reserveren? 
Nee, u kunt alleen via onze website een parkeerplek reserveren.

 

Ik heb gereserveerd voor een parkeerplek. Is mijn parkeerplek gegarandeerd? 
Indien u een parkeerplek heeft geboekt en betaald, is een parkeerplek gegarandeerd voor u gereserveerd. Bij het inrijden in de garage krijgt u van de parkeerwachter een vrije plek toegewezen om uw auto te parkeren.

 

Als er geen parkeerplek meer beschikbaar is om te reserveren, betekent dit dan ook dat er geen parkeerplekken meer zijn bij de RAI?
Nee, dit betekent niet automatisch dat er geen parkeerplekken meer zijn. Alleen dat er niet meer gereserveerd kan worden.

Als er niet meer geparkeerd kan worden bij de RAI, dan wordt u verwezen naar een extern parkeerterrein. Dit wordt aangegeven op de toegangswegen rondom de RAI via digitale tekstborden.

 

Ik kan tijdens mijn evenement geen parkeerplek reserveren via de website. Hoe komt dit?
Tijden een aantal evenementen (zoals de Horecava, ISE, Huishoudbeurs, Negen Maanden Beurs, e.d.) is het niet mogelijk om een parkeerplek te reserveren via de website. Als u richting de RAI komt, wordt er middels bewegwijzering aangegeven waar op dat moment genoeg parkeerplekken zijn om uw auto te parkeren.

 

Kan ik ook betalen voor een parkeerplek bij RAI Amsterdam?
Ja, u kunt ook bij de RAI betalen voor uw parkeerplek. U wordt echter geadviseerd om een parkeerplek te reserveren via de website, www.parkeren.rai.nl, zodat u zeker bent van een parkeerplek.

 

Welke betalingsmogelijkheden zijn er bij RAI Parking? 
U kunt betalen met iDEAL, VISA, MasterCard of American Express.

 

Kan ik een reservering wijzigen? 
U kunt tot het moment van binnenrijden uw boeking wijzigen. Hiervoor logt u in met de inloggegevens die u via een e-mail heeft gekregen bij het maken van uw boeking.

 

Kan ik een reservering annuleren? Krijg ik dan mijn geld terug? 
Ja, u kunt een boeking annuleren. U krijgt u geld niet terug als u annuleert.

 

Wat zijn de reserveringsvoorwaarden van RAI Parking?

De voorwaarden zijn eenvoudig:
- Alleen te reserveren met iDEAL, VISA, MasterCard of American Express
- Reserveren kan alleen via www.parkeren.rai.nl 
- Uitrijden uit de garages kan met uw kenteken of pincode (afgedrukt op uw parkeerticket).


Hoe weet ik dat mijn reservering geaccepteerd is?
Na uw reservering ontvangt u een e-mail met daarin een PDF-bestand. Dit PDF-bestand is uw bevestiging, waarop uw reserveringsperiode is aangegeven met uw reserveringsnummer. U dient deze bevestiging met parkeerticket(s) uitgeprint bij u te hebben bij het in- en uitrijden van de garage.


Wat kan ik doen als bij aankomst het parkeerterrein vol is?
Als u van tevoren een reservering heeft gemaakt, dan kunt u altijd parkeren in de P1/2/3/4. Zorg wel dat u de bevestiging bij de hand heeft.


Hoe kan ik in- en uitrijden in de parkeergarage van de RAI als ik via de parkeerwebshop een reservering heb gemaakt?
Aangekomen bij de parkeerlocatie volgt u de volgende stappen:

1. Bij het inrijden registreert een camera bij de slagboom uw kenteken. U ontvangt geen inrijkaart.

 

Bij terugkomst volgt u de volgende stappen: 
1. Bij terugkomst hoeft u niet naar de betaalautomaat te gaan, u kunt direct uitrijden op basis van uw kenteken.
2. Werkt dit niet of heeft u niet gereserveerd op basis van uw kenteken? Toets dan uw pincode op de zuil van de slagboom bij de uitrit. De pincode vindt u op uw bevestiging PDF die u per e-mail heeft ontvangen. Druk op ‘OK’.
3. Staat u langer dan de gereserveerde periode, dan dient u voor de extra tijd bij de uitrit te betalen.


Waar kan ik parkeren als ik een parkeerkaart koop via de parkeerwebshop?
U kunt alleen parkeren in P1, P2, P3 en P4. Binnen deze garages is geen speciaal gedeelte gereserveerd.

 

Is het mogelijk om langer te parkeren dan waarvoor ik een reservering heb gemaakt in de parkeerwebshop? 
Ja, u kunt langer parkeren dan de periode die u heeft gereserveerd. Houdt u wel rekening met extra kosten voor de dagen die u langer parkeert. U kunt deze extra kosten afrekenen met een betaalpas, VISA, MasterCard of American Express bij de uitrit.

 

De parkeertijd wordt iets overschreden, wat dan? 
Er zit een buffertijd op uw reserveringsperiode van 2 uur (zowel vooraf als achteraf). U kunt dan ook op de aangegeven wijze uitrijden.

 

Hoe vindt verrekening plaats als er langer (of korter) wordt geparkeerd dan waarvoor gereserveerd is?
Indien u korter parkeert dan u gereserveerd heeft, heeft u geen recht op restitutie. Indien u langer parkeert dan u gereserveerd heeft, dient u het verschil (regulier tarief) te betalen bij de uitrit.

 

Kan ik gedurende de periode waarvoor ik een reservering heb, de parkeergarage in- en uitrijden zo vaak als ik nodig acht? 
Dit is afhankelijk van het product wat u koopt. Als het wel kan, dan wordt dit in de product omschrijving vermeldt. In dit geval kunt u gedurende de periode waarvoor u een reservering heeft, met uw kenteken of met de pincode zo vaak als u dit nodig acht, de parkeergarage verlaten en terugkomen. Dezelfde parkeerplek is echter niet gegarandeerd.

 

Zijn de parkeergarages beveiligd?
De parkeergarages van RAI Amsterdam zijn uitgerust met diverse camera's. Ook worden er regelmatig rondes gelopen door beveiliging.
U parkeert eigen risico. Zie hiervoor de Algemene Bezoekers Voorwaarden.


Waarom wordt mijn kenteken geregistreerd?
Uw kenteken wordt geregistreerd om de parkeertijd te berekenen. Er wordt namelijk geen parkeerticket uitgegeven bij het binnenrijden van de garage.
Ook is het mogelijk om een reservering te maken via www.parkeren.rai.nl en in- en uit te rijden met uw kenteken, wanneer u daarvoor kiest.


Wanneer wordt mijn kenteken geregistreerd? 
Zodra u één van de toegangswegen naar de parkeergarages of parkeerterreinen van RAI Amsterdam betreedt met uw voertuig, wordt uw kenteken geregistreerd in ons Parkeer Management Systeem. Zodra u een reservering maakt via www.parkeren.rai.nl wordt uw kenteken ook in ons systeem geregistreerd zodat u herkend wordt bij het in- en uitrijden en wij de reservering kunnen uitvoeren.

 

Worden mijn kentekengegevens opgeslagen nadat ik ben uitgereden? 
Wanneer u gereserveerd heeft, worden uw kentekengegevens uit ons systeem gehaald zodra deze niet meer nodig zijn voor de uitvoering en nazorg van de reservering.

 

Wat doet RAI Amsterdam met de kentekengegevens?
De kentekengegevens staan in ons Parkeer Management Systeem tot het moment van uitrijden, tenzij sprake is van een reservering op kenteken in welk geval de kentekengegevens gebruikt worden voor de uitvoering en nazorg van de reservering. De gegevens worden niet gedeeld met partijen anders dan RAI Amsterdam, tenzij wij dit moeten doen op basis van een wettelijke verplichting. Er is geen koppeling met het RDW.


Worden mijn kentekengegevens gedeeld met de belastingdienst of andere instellingen?
Nee, uw kentekengegevens worden niet gedeeld met de belastingdienst of gecontroleerd door de RDW, tenzij RAI Amsterdam de gegevens moet verstrekken op basis van een wettelijke verplichting.

 

Hoe zit het met de privacy van mijn gegevens?
RAI Amsterdam verzamelt de persoonsgegevens die de klant invult op de personal data page, gegevens over zijn click- en surfgedrag en transacties via de website van RAI Amsterdam. RAI Amsterdam heeft de exclusieve beschikking over bovenstaande persoonsgegevens. De wettelijke voorschriften zoals vastgelegd in de Wet Bescherming Persoonsgegevens, worden door RAI Amsterdam nageleefd.
De gegevens van de klant worden opgeslagen in een klantenbestand en gebruikt voor het afwikkelen van de bestelling of boeking, inclusief de klantenservice. RAI Amsterdam gebruikt de gegevens ook om het click- en surfgedrag en de transacties van de klant te analyseren en daarmee klantprofielen op te stellen. Deze profielen worden door RAI Amsterdam gebruikt voor het vervolmaken van het assortiment aan producten en diensten op deze site en om de klant op maat gesneden aanbiedingen te kunnen doen uit het totale producten- en dienstenassortiment van RAI Amsterdam. RAI Amsterdam kan op verzoek van derden binnen RAI Amsterdam marketingacties uitvoeren met de adresgegevens van de klant. Twaalf (12) maal per jaar kunnen de adresgegevens van de klant worden gebruikt voor een mailing waarbij alleen RAI Amsterdam de exclusieve toegang heeft tot de persoonsgegevens. Indien de klant bezwaren heeft tegen het verzamelen en analyseren van zijn gegevens voor het doen van op maat gesneden aanbiedingen door RAI Amsterdam kan de klant dit aan RAI Amsterdam laten weten via de link op de nieuwsbrief. In het geval de klant zijn gegevens wil verwijderen uit het klantenbestand kan de klant gebruik maken van het email adres parking@rai.nl. RAI Amsterdam zal - behoudens in de gevallen waarin de wet daartoe verplicht - de persoonsgegevens van de klant niet zonder toestemming van de klant verstrekken aan andere personen of instanties buiten de RAI Amsterdam. RAI Amsterdam besteedt grote zorg aan de kwaliteit van het klantenbestand. Persoonsgegevens worden regelmatig op hun juistheid gecontroleerd en oude, niet meer relevante gegevens worden regelmatig verwijderd. De klant kan zijn eigen persoonsgegevens direct corrigeren op de personal data page. Voor vragen of klachten kan de klant zich wenden tot parking@rai.nl. Op verzoek van de klant verstrekt RAI Amsterdam een overzicht van de gegevens die over de klant in het klantenbestand zijn opgenomen.

 

Staat uw antwoord er niet bij?
Neem dan contact met ons op via:
parking@rai.nl